Kjetil Myhre kommer fra stillingen som direktør i BMW Norge, en rolle han har hatt siden mai 2014. Med valget av Kjetil Myhre, får bilimportøren en erfaren leder med lang erfaring fra bilbransjen.

Kjetil Myhre begynte i bilbransjen som produktkonsulent hos BMW Norge AS i 1997. Denne stillingen hadde han til 2001, da han begynte som salgssjef storkunde i samme selskap. Senere har han hatt posisjoner både som Marketing & Event Manager og markedsdirektør i BMW Norge frem til han overtok som direktør i BMW i mai 2014.

Av utdannelse er Kjetil Siviløkonom med spesialisering i markedsføring fra Handelshøyskolen BI.

– Kjetil har bred erfaring fra bilbransjen og kjenner rollen som importør ut og inn. Han har i en årrekke arbeidet med premium merkevarer og har vært en betydelig bidragsyter til den gode utviklingen BMW har hatt i det norske markeder, sier konsernsjef Bjørn Maarud, som er svært tilfreds med at Kjetil Myhre har takket ja til stillingen som direktør for Mercedes-Benz personbil.

– Vi har hatt svært mange interessenter til stillingen og har vurdert både interne og eksterne kandidater. Flere kandidater har gjort et solid inntrykk, men Kjetil Myhre er etter min oppfatning, den klart sterkeste kandidaten til å ta Mercedes-Benz personbil videre mot en lederposisjon i premiumsegmentet, sier Bjørn.

– Reidar Holtedahl (40) vil fortsette i stillingen som konstituert direktør for Mercedes-Benz personbil frem til Kjetil Myhre overtar 1. juni. Etter dette fortsetter Reidar i rollen som servicemarkedsdirektør for Mercedes-Benz personbil. Jeg vil benytte anledningen til å takke Reidar for jobben han har gjort i perioden som konstituert direktør for importøren, sier Bjørn.

Kjetil tiltrer 1. juni.

Vi ønsker Kjetil Myhre velkommen til Bertel O. Steen.

Lørenskog, 9. februar 2016