Begge tiltrer med umiddelbar virkning.

Simen H, Nilsen, konserndirektør PSA Norge

Simen Heggestad Nilsen kommer fra stillingen som merkesjef for Peugeot. Han har også tidligere vært merkesjef for DS.

– Simen Heggestad Nilsen kjenner PSA-organisasjonen svært godt. Han har bred erfaring med å jobbe ut mot forhandlerleddet og opp mot prinsipalene, og har gjort en solid jobb som merkesjef for Peugeot. Han har demonstrert at han har et stort potensial og vi ser frem til hva han kan utrette sammen med et meget godt team i PSA Norge, sier konsernsjef Bjørn Maarud.

Simen Heggestad Nilsen selv ser frem til å lede den norske PSA-organisasjonen. – Medarbeiderne i PSA Norge er svært motiverte og entusiastiske, og de legger ned en enorm innsats hver dag i kampen om kundene. Jeg er både ydmyk og stolt over å få lov til å lede et så bra lag. Min oppgave blir å ha det overordnede blikket og å sikre gode synergieffekter på tvers av våre fire merker. Jeg gleder meg til å ta fatt på utfordringene fremover, sier Simen Heggestad Nilsen.

Heggestad Nilsen vil også fungere som merkesjef for Opel frem til Johnny Danielsen tiltrer i løpet av Q1 2019.

Fra Opel til Peugeot

Rune Hensel overtar som ny merkesjef for Peugeot etter Heggestad Nilsen.

Rune Hensel, merkesjef for Peugeot

– Peugeot er en sterk merkevare med lang historie. Jeg ser frem til å bli bedre kjent med de flotte produktene, medarbeiderne og forhandlerne. Jeg har allerede kjennskap til PSA Groupe fra min tid i Opel, og tror det kan komme til nytte i min rolle som merkesjef for Peugeot, sier Rune Hensel.

Bjørn Maarud er glad for at Rune har takket ja til å lede Peugeot videre i det norske markedet. – Rune har lang erfaring fra Opel og stor kompetanse om bilbransjen. Han har spilt en sentral rolle i integrasjonen av Opel inn i Bertel O. Steen, og synliggjort at han har de egenskapene som skal til for å lykkes i stillingen som merkesjef for Peugeot, sier Bjørn Maarud.

– Johnny Danielsen tiltrer som ny merkesjef for Opel i løpet av Q1 2019. Reidar Holtedahl og Thomas Christensen har allerede lang fartstid som merkesjefer for henholdsvis Citroën og DS, og med Rune Hensel og Simen Heggestad Nilsen i sine nye roller får PSA Norge et erfarent, dynamisk og sterkt lederteam, sier Bjørn Maarud.

Lørenskog, 13. desember 2018