Bertel O. Steen Bergen, avd. Åsane. Geir Håvardstun, salgsjef Citroën, Monica Seilen Nilsen, daglig leder, Thomas Myhr Eide, selger Citroën

Bertel O. Steen Detalj AS åpner i dag dørene for salg av Citroën på anlegget i Åsane nord i Bergen. Med det har detaljkjeden for første gang salgspunkt for fem av merkene konsernet importerer under samme tak, og forsterker eget forhandlerapparat ytterligere.

Bertel O. Steen importerer på personbilsiden bilmerkene Mercedes-Benz, Kia, Peugeot, Citroën, DS og smart® til Norge. Konsernets egeneide forhandlerkjede, Bertel O. Steen Detalj, er tilstede på rundt 40 lokasjoner fra Norge.

I Bergensdistriktet er Bertel O. Steen Detalj representert på tre steder – Arna, Minde og Åsane. Avdelingen i Åsane selger per i dag Mercedes-Benz, Kia, Peugeot og smart®, og har i tillegg tilbudt verkstedtjenester for Citroën og DS siden våren 2016.

Med salgsoppstart av Citroën, blir fem av de tilsammen seks personbilmerkene Bertel O. Steen importerer, samlet i ett og samme bygg. Det er første gang en Bertel O. Steen-forhandler representerer så mange av personbilmerkene i konsernets portefølje innen nybilsalg. Det er også første gang søstermerkene Peugeot og Citroën forhandles fra samme bygg.

«Vi har et uttalt mål om å etablere vår kjede stadig sterkere, spesielt i byområdene», sier Marius Hayler, adm. direktør for Bertel O. Steen Detalj. «Ved å samle flere merker under ett tak, kan vi trekke ut synergieffekter og vi får utnyttet potensialet i både bygg og medarbeidere. Der det ligger naturlig til rette for slike løsninger, streber vi mot det».

Thorbjørn Myrhaug, direktør for PSA-organisasjonen (Peugeot, Citroën og DS) i Bertel O. Steen, ser frem til at Citroën igjen skal få salgsrepresentasjon nord i Bergen. «Å starte med nybilsalg av Citroën hos Bertel O. Steen i Åsane er en naturlig utvikling ettersom forhandleren har tilbudt servicemarkedstjenester for merket i over ett år. Bergen nord er historisk sett et stort Citroën-distrikt, det er gledelig at nye Citroën-modeller igjen får et salgspunkt i dette viktige området», uttaler Myrhaug.

Monica Seilen Nilsen er daglig leder for Bertel O. Steen avd. Åsane. «Citroën er et spennende merke med lang historie og med bilmodeller som tør å skille seg ut. To dedikerte selgere er klare til å ta imot gamle og nye Citroën-kunder, både når det gjelder personbiler og varebiler», sier hun.

Den offisielle åpningen for nybilsalg av Citroën hos Bertel O. Steen på Åsane skjer i dag, torsdag 4. mai kl. 17.00.

Åpning salg av Citroën hos Bertel O. Steen Bergen, avd. Åsane

Lørenskog, 4. mai 2017