Forhandleren vil representere både salg og verkstedtjenester for de to merkene, i tillegg til at de allerede representerer konsernmerket Peugeot.

Slatlem Kristiansund

Etter at Autocentrum AS avviklet driften i april, har Bertel O. Steen stått uten representasjon for de to merkene i dette distriktet. Det er derfor med stor glede vi informerer om at Slatlem Kristiansund AS blir ny forhandler av Mercedes-Benz og Kia i Kristiansund.

En eksakt dato for oppstart er ikke fastsatt, men det jobbes for å ha alt klart i løpet av høsten. Både salg og verkstedtjenester vil skje fra eksisterende anlegg i Verkstedveien, men innen 2018 vil Slatlem Kristiansund AS ha et helt nytt bilanlegg på plass i Pilotveien ved flyplassen.

– Vi er svært glade for å få Slatlem med på laget og er sikre på at de vil representere oss på en god måte, sier direktøren for Kia Bil Norge, Irene Solstad og Mercedes-Benz direktørene Kjetil Myhre og Per Ragnar Johansen.

– Slatlem Kristiansund AS har lenge gjort en utmerket jobb for konsernmerket Peugeot, og har vist at de har det engasjementet som skal til for å lykkes med våre merker, sier de tre.

– Vi ser frem til å starte opp med Mercedes-Benz og Kia. Dette er spennende merker som vil trekke nye kunder, sier Idar Slatlem, daglig leder for Slatlem i Kristiansund. –Timingen er god med nye Mercedes-Benz E-Klasse nylig lansert, og Kia som kommer med flere nye modeller til høsten. Vi gleder oss også til å få Mercedes-Benz Nyttekjøretøy, og da særlig varebil, inn i porteføljen.

Lørenskog, 11. mai 2016